‘Het jaar van Luigi’ begint vandaag met Luigi’s Mansion 2
28 maart 2013 – Deze week stapt Luigi uit de schaduw van zijn beroemde broer Mario om te schitteren in Luigi’s Mansion 2, een spookhuisavontuur dat vandaag exclusief voor de Nintendo 3DS-systemen verschijnt. Dit is de eerste titel in ‘Het Jaar van Luigi’, dat de komende maanden een vervolg krijgt met nog veel meer geweldige Luigi-spellen!
In Luigi’s Mansion 2 ga je als de bibberende held Luigi op pad om je angsten te overwinnen in een animatiefilmachtig avontuur. Tijdens je speurtocht naar de stukken van de donkere maan moet je verschillende landhuizen vol ondeugende spoken doorlopen en raadselachtige apparaten in werking zetten. Gebruik de Spookzuiger 5000 om allerlei plaaggeesten op te zuigen, of onthul verborgen schatten, glinsterende edelstenen en stapels bankbiljetten met de uv-lamp! In de gloednieuwe meerspelerstand kunnen maximaal vier spelers samenwerken om de drie verschillende uitdagingen van de tumulttoren te overwinnen, zowel via draadloze communicatie als online.
– “Luigi’s Mansion 2 maakt uitstekend gebruik van de capaciteiten van de 3DS, kent een heel apart humoristisch-luguber sfeertje en zit boordevol variatie en content.”
Zoals Nintendo’s president-directeur Satoru Iwata tijdens een recente Nintendo Direct-presentatie al bekendmaakte, is 2013 ‘het jaar van Luigi’. Wat betekent dat Luigi dit jaar in verschillende nieuwe spellen zal schitteren. Voor de Nintendo 3DS-systemen verschijnt deze zomer in Europa een gloednieuwe Mario and Luigi-titel. In deze RPG dring je Luigi’s dromen binnen om puzzels te kraken of vijanden te bestrijden met meerdere Luigi-personages. Luigi wordt ook een speelbaar personage in Mario Golf: World Tour dat deze zomer verschijnt. Op Wii U kun je je vanaf vandaag aansluiten bij de Luigi-community op Miiverse om berichten en tekeningen over Luigi te delen met fans van over de hele wereld. Later dit jaar verschijnt nieuwe downloadbare content voor New Super Mario Bros. U die de 80+ levels van dit spel verandert in geheel nieuwe uitdagingen voor het avontuur New Super Luigi U, met de groengeklede held in de hoofdrol!