2 april 2014 – Beleef een betoverend verhaal over een reusachtige Dreamstalk en een ontvoerde koning op 16 mei, als Kirby: Triple Deluxe verschijnt voor de Nintendo 3DS-systemen. Om de komende terugkeer van de beroemde roze held te vieren, kondigt Nintendo vandaag aan dat een nieuwe kleurcombinatie voor de Nintendo 2DS zal verschijnen. De Nintendo 2DS Roze + Wit* geeft Kirby-fans de kans om de kleuren van hun dappere held overal uit te dragen!
De Nintendo 2DS Roze + Wit lanceert op 16 mei, dezelfde dag als Kirby: Triple Deluxe, en is helemaal in Kirby-stijl vormgegeven, met een knallend roze design en een witte streep over de zijkant en achterkant van het systeem. Tegelijk met de lancering van de Nintendo 2DS Roze + Wit verschijnt een nieuw zilverkleurig Nintendo 2DS-draagtasje, dit wordt vanaf 16 mei apart verkocht.
Kirby: Triple Deluxe is geschikt voor zowel beginnende als ervaren spelers. Dit platformavontuur zit vol kleurrijke landschappen en grote en kleine vijanden die Kirby kan opslokken om hun unieke vaardigheden te kopiëren. Er zijn 25 kopieervaardigheden in het spel, zoals Circus en Bell, die Kirby allemaal voorzien van een nieuw uiterlijk, nieuwe speciale krachten en bijzondere combinatiemogelijkheden. Een magische nieuwe vaardigheid van Kirby is bijvoorbeeld de Hypernova die hij krijgt als hij in een level een Miracle Fruit heeft verorberd. Deze Hypernova is een tijdelijk versterkte versie van zijn gebruikelijke inhaleerkracht en laat Kirby enorme obstakels en zelfs complete delen van levels opzuigen.
Terwijl spelers met Kirby proberen te ontdekken wat er schuilt achter de Dreamstalk en de ontvoering van King Dedede door een schimmig wezen, kunnen ze meer dan 250 sleutelhangers in het spel verzamelen. Deze sleutelhangers bevatten diverse afbeeldingen uit de Kirby-serie, en kunnen via StreetPass-ontmoetingen worden uitgewisseld. De Kirby-actie krijgt een extra dimensie door aanvullende spelstanden als Dedede’s Drum Dash, waarin de speler als King Dedede ritmische uitdagingen moet voltooien op de maat van iconische muziek uit de Kirby-franchise. Fans van multiplayer-actie zitten goed met Kirby Fighters, een competitieve vechtstand die niet alleen geschikt is voor een enkele speler maar ook via de ‘Download Play’-functie** van de Nintendo 3DS-systemen met maximaal vier spelers tegelijk gespeeld kan worden - en daar is slechts één exemplaar van het spel voor nodig!
De Nintendo 2DS krijgt een roze tintje op 16 mei met de lancering van de Nintendo 2DS Roze + Wit. Op dezelfde dag verschijnt Kirby’s nieuwe avontuur Kirby: Triple Deluxe, exclusief voor de Nintendo 3DS-systemen.