Releaseperiodes: Super Smash Bros. for Nintendo 3DS staat gepland voor aankomende zomer; Super Smash Bros. for Wii U staat gepland voor de winter van 2014.
Vloeiend 3D: De meeste gameplay-elementen in de Nintendo 3DS-versie zullen draaien op 60 frames per seconde, en allemaal in stereoscopisch 3D.
Zoek & Smash: De nieuwe spelstand Zoek & Smash is exclusief voor de Nintendo 3DS-versie van de game. In deze stand krijgen vier spelers vijf minuten de tijd om in een dungeon de omgeving te verkennen, tegen vijanden te vechten en power-ups te verzamelen waarmee ze hun vechters sterker maken. Na deze vijf minuten gaan de spelers elkaar te lijf in een gevechtsarena, gebruikmakend van hun power-ups en voorwerpen. De vijanden in Zoek & Smash komen uit uiteenlopende gamereeksen. Om deze stand met meerdere spelers te spelen heeft elke speler een Nintendo 3DS-systeem en een exemplaar van de game nodig.
Nieuwe uitdager: Greninja, de ultieme evolutie van Froakie uit Pokémon X en Pokémon Y, is een nieuw speelbaar personage in zowel de Wii U- als de Nintendo 3DS-versie van Super Smash Bros.
Online spelen: Zowel in de Wii U- als de Nintendo 3DS-versie van Super Smash Bros. zul je online tegen andere spelers met hetzelfde systeem kunnen spelen. Spelers met een breedbandinternetverbinding kunnen tegen andere spelers vechten die ook online zijn en de game hebben.
Gevarieerde levels: De speelbare personages zijn in beide versies van de nieuwe game hetzelfde, maar de levels waarin de gevechten plaatsvinden, zullen sterk verschillen afhankelijk van welk systeem de speler kiest. De Wii U-levels zijn hoofdzakelijk gebaseerd op games die op thuisconsoles zijn verschenen; de Nintendo 3DS-levels halen hun inspiratie met name uit games voor draagbare systemen.
Versies verbinden: Super Smash Bros. zal elementen bevatten die beide versies van de game met elkaar verbinden. Meer hierover zal later bekend worden gemaakt.