13 augustus 2014 – Europese Smash Bros.-fans kunnen uitkijken naar het Super Smash Bros. for Nintendo 3DS Limited Edition Pack dat tegelijk met Super Smash Bros for Nintendo 3DS wordt uitgebracht op 3 oktober. Dit pakket bevat een rood Nintendo 3DS XL*-systeem met een opvallend Super Smash Bros.-motief op de voorkant, en is beschikbaar zolang de voorraad strekt. Op elk limited edition-systeem is vooraf een digitaal exemplaar van Super Smash Bros. for Nintendo 3DS geïnstalleerd, dus zodra spelers het systeem uit de doos hebben gehaald, kunnen ze ermee aan de slag.
Super Smash Bros. for Nintendo 3DS is het eerste deel in de beroemde serie dat voor een handheld-spelsysteem verschijnt. Vier spelers kunnen zowel via draadloze communicatie als online tegen elkaar strijden met vele legendarische personages. Strijd met terugkerende veteranen als Mario, Link, Samus, Sonic, Pikachu en – vandaag onthuld – Meta Knight, samen met nieuwkomers als Mega Man, Little Mac, PAC-MAN en Palutena. Voor het eerst kunnen spelers nu ook met hun eigen Mii-personages aan de gevechten deelnemen. Ook nieuw in de serie is de mogelijkheid om in de diverse multiplayerstanden verschillende aspecten van je vechter aan te passen, wanneer je via draadloze communicatie of online samenspeelt met geregistreerde vrienden.
Beuk en breek je een weg door Zoek & Smash, een nieuwe spelstand die exclusief in de Nintendo 3DS-versie van het spel beschikbaar is. In Zoek & Smash krijgen maximaal vier spelers vijf minuten de tijd om een enorm slagveld te verkennen, waarbij ze het moeten opnemen tegen vijanden uit vrijwel elke grote Nintendo-serie en diverse spellen van andere ontwikkelaars. Verslagen vijanden laten power-ups achter, en de speler die aan het eind de meeste power-ups heeft verzameld, is in het voordeel als het eindgevecht voor de kampioenstitel begint. Het is ook mogelijk om je vaardigheden te trainen in activiteiten als het nieuwe Bommensmash, waarin je een bom aanvalt om deze op te laden, om hem vervolgens naar een aantal doelwitten te lanceren voor een kettingreactie die je score explosief laat stijgen.
Spelers kunnen het opnemen tegen vrienden en familie, zowel in dezelfde kamer als online, of knokken tegen willekeurige online-uitdagers van over de hele wereld in de spelstanden 'Voor de lol' en 'Voor de roem'. Zo kun je waar en wanneer je maar wilt genieten van de Super Smash Bros.-ervaring. Het is de perfecte manier om vertrouwd te raken met het enorme aanbod aan vechters en hun speciale acties, die óók allemaal aanwezig zullen zijn in Super Smash Bros. for Wii U dat in de winter van 2014 verschijnt.