Jij bent de baas: bepaal welke tactiek je team volgt, zoek nieuwe spelers en haal het uiterste uit je elftal door ze te trainen met behulp van Training Cards die je elke wedstrijd krijgt. Experimenteer met formaties zodat je voor elk scenario een onverslaanbaar team hebt!
In de nieuwste Iwata vraagt spelen Satoru Iwata en Hiroyuki Sonobe elkaar de bal toe in een gesprek over Sonobe's introductie in de wereld van de videogame-ontwikkeling, zijn liefde voor statistieken die de basis vormen voor zijn games en zijn doel om de spanning van een voetbalwedstrijd tot zijn recht te laten komen. Leer meer hierover in Iwata vraagt: Nintendo Pocket Football Club.