7 oktober 2014 - De succesvolle release in Europa, Amerika en Australië* hebben ervoor gezorgd dat er wereldwijd al meer dan 2,8 miljoen exemplaren van Super Smash Bros. for Nintendo 3DS zijn verkocht. De eerste handheld-versie van de game wordt zowel door fans, als door recensenten enthousiast onthaald, en de verkoopcijfers wijzen erop dat Nintendo ook tijdens de feestdagen succes zal oogsten.
Het smashseizoen krijgt waarschijnlijk een nieuwe boost, want Nintendo kondigt vandaag de Europese releasedatum aan van Super Smash Bros. for Wii U, het eerste deel van de serie in HD, dat vanaf 5 december in de Europese winkels zal liggen. De eerste serie van Nintendo's interactieve amiibo-figuurtjes wordt een week eerder uitgebracht, op 28 november. De eerste reeks bestaat uit twaalf legendarische Nintendo-personages, en de tweede reeks, die op 19 december wordt uitgebracht, bevat er nog eens zes.
Deze bundel bevat een exemplaar van de game, evenals de eerste amiibo in de serie: niemand minder dan Mario!
Dit pakket is ideaal voor fans die zijn opgegroeid met Super Smash Bros. Melee voor de Nintendo GameCube. Deze limited edition-bundel bestaat uit een exemplaar van de game en een adapter waarmee fans maximaal vier Nintendo GameCube of WaveBird Controllers kunnen aansluiten op een Wii U-systeem.
Verder verschijnen de eerder aangekondigde amiibo, Nintendo's interactieve figuren uit de toys-to-life-categorie, op 28 november in de winkels. De eerste serie bestaat uit de volgende twaalf amiibo: Mario, Peach, Yoshi, Donkey Kong, Link, Fox, Samus, Wii Fit-trainer, de Dorpsbewoner, Pikachu, Kirby en Marth.
Vandaag kondigt Nintendo de tweede serie amiibo aan, die op 19 december in de winkel zal liggen. Deze reeks bestaat uit de volgende personages: Zelda, Diddy Kong, Luigi, Little Mac, Pit en Captain Falcon.
Elke amiibo maakt gebruik van NFC-technologie, waardoor ze tot leven komen in ondersteunde games op unieke, nieuwe manieren. Zo bieden ze volledig nieuwe gameplaymogelijkheden en eindeloos plezier voor de spelers. Als speler hoef je de amiibo alleen boven het NFC-aanraakpunt op de Wii U GamePad te houden om ze te activeren. Sommige figuren kun je in meerdere games gebruiken, zonder dat je aanvullende apparatuur nodig hebt. Fans kunnen amiibo kopen en verzamelen om ze te gebruiken in combinatie met hun geliefde games en personages. In 2015 worden er meer amiibo uitgebracht.
Super Smash Bros. for Wii U ondersteunt de amiibo meteen vanaf de release op 5 december. Andere games die in de toekomst amiibo zullen ondersteunen, zijn Super Smash Bros. for Nintendo 3DS, Mario Kart 8, Captain Toad: Treasure Tracker, Mario Party 10 en Yoshi’s Woolly World voor de Wii U. Die lijst wordt in de toekomst ongetwijfeld groter. Mogelijk moet je een software-update uitvoeren om amiibo te kunnen gebruiken in deze en andere games.