21 april 2015 – De wonderlijke wereld van de Animal Crossing-serie komt op 23 april naar Mario Kart 8, want dan wordt het tweede pakket met downloadbare content voor dit racefestijn uitgebracht. Dit pakket voegt acht nieuwe circuits, drie nieuwe personages en vier nieuwe voertuigen toe aan deze spectaculaire racegame, exclusief voor de Wii U.
Op dezelfde dag verschijnt er een gratis downloadbare update die Mario Kart 8-bezitters voor het eerst in de Mario Kart-serie laat racen in een nieuwe, supersnelle 200 cc-raceklasse. Hierdoor kunnen spelers de verschillende circuits op een heel nieuwe manier beleven en zullen zij hun strategieën aan de nieuwe snelheid moeten aanpassen. Om het gevoel van snelheid te benadrukken spatten de vonken feller dan ooit van de wielen, want Mario en zijn maten moeten in scherpe bochten nu vaak vol op de rem trappen! De update biedt ook de optie om nieuwe Mii-racepakken vrij te spelen met de volgende negen amiibo-personages: Wario, PAC-MAN, Olimar, Bowser, Sonic, Toad, Dorpsbewoner, Rosalina en Mega Man. Spelers kunnen deze amiibo tegen de Wii U GamePad aan houden om hun Mii-personages te hullen in racepakken die op deze beroemde personages zijn gebaseerd.
Sinds de release van Mario Kart 8 in mei 2014 zijn wereldwijd ruim 4,77 miljoen exemplaren van dit spel verkocht. De game werd vorig jaar ook genomineerd voor vele multi-platform 'Game of the Year'-prijzen, dankzij de bonte mix van intense race-actie, prachtig vormgegeven HD-circuits en beroemde personages. Met de komst van nieuwe content en een gratis update kunnen spelers nog langer genieten van Mario Kart 8 en alles wat dit prachtspel te bieden heeft.
Bekijk voor een volledig overzicht van de content die op 23 april uitkomt voor Mario Kart 8 de trailer hieronder.