16 december 2015 – Nintendo of Europe en Napster maken vandaag bekend dat ze samenwerken om Napster, de wereldberoemde streamingdienst voor muziek, toegankelijk te maken op Nintendo’s Wii U-systeem. Hiervoor wordt op 17 december een gratis downloadbare toepassing uitgebracht voor alle Europese Wii U-bezitters.
Het touchscreen van de Wii U GamePad kan ook worden gebruikt om naar honderden radiozenders te luisteren, die gesorteerd zijn op genre, artiest, thema of mood. Je kunt ook Napster Playlists beluisteren, die zijn samengesteld door de muziekexperts van Napster. Verder hebben Wii U-gebruikers toegang tot hun bibliotheek met favoriete nummers en persoonlijke afspeellijsten, die je kunt samenstellen in de Napster-app voor smartphones en tablets, of via de webdienst van Napster.