Ga knallen met kleuren! Verover terrein in de kleurrijke kliedergevechten van Splatoon, dat vandaag uitkomt, exclusief voor de Wii U. Strijd tegen spelers van over de hele wereld in spetterende 4-vs-4 online* multiplayergevechten, waarin teamwork en tactiek net zo belangrijk zijn als goed kunnen mikken.
De 4-vs-4 Turf Wars staan garant voor spetterende online-gevechten. Het doel is simpel: verover zo veel mogelijk terrein door het de kleur van jouw team te geven! Bind de strijd aan met de Octarians in de singleplayerstand, of neem het op tegen een vriend in de lokale spelstand Battle Dojo voor één tegen één, waarin je zo veel mogelijk ballonnen kapot moet schieten.
Vandaag worden er ook drie amiibo uit de Splatoon-collectie uitgebracht: Inkling-meisje, Inkling-jongen en Inkling-inktvis, die je alleen aantreft bij de speciale editie van Splatoon. Als je deze amiibo in de game gebruikt, dan kun je speciale uitdagingen spelen, waarin je exclusieve uitrustingen voor je Inkling kunt verdienen!
Ga naar de officiële website voor Splatoon voor meer info over online spelstanden, unieke wapens, amiibo en nog veel meer, blijf op de hoogte van het onderzoek van het Lab voor Inktvisonderzoek op Facebook, en lees binnenkort hoe Splatoon begon met inkt spetterende, zwart-witte blokjes tofoe in Iwata Vraagt: Splatoon.