Heb je altijd al eens flink met inkt willen kliederen in Splatoon, de unieke actie-shooter voor de Wii U? Dit is je kans! De Splatoon Testfire is terug. Vanaf vandaag tot 1 september, 23:59 uur kun je je uitleven in de online multiplayerstand.
In het gratis online demo-evenement Splatoon Testfire - Zomer 2016 kunnen spelers Turf Wars spelen: een online spelstand voor vier tegen vier waarin je zo veel mogelijk terrein moet innemen door de grond met je eigen kleur inkt te bedekken. Ga in de aanval en beklad het hele level met inkt, of lok de tegenpartij in een hinderlaag om te voorkomen dat ze jouw terreinwinst ongedaan maken. Spelers met verschillende speelstijlen en ervaringsniveaus kunnen bijdragen aan de overwinning.
Om beginnende Inklings op weg te helpen in hun eerste Turf Wars heeft Nintendo video's met tips voor in Splatoon gemaakt. Daarin worden de basisvaardigheden besproken door Tsubasa Sakaguchi, de co-director van de game.