Nintendo en ESL organiseren samen online Splatoon-toernooien voor Europese fans
17 augustus 2016 – Splatoon-fans in heel Europa hebben binnenkort een nieuwe reden om hun verfrollers en blasters uit de kast te halen, want vandaag is aangekondigd dat er zes maanden lang online-toernooien worden gehouden voor Nintendo’s gezinsvriendelijke Wii U-shooter. De toernooien gaan begin september van start en worden gehost door ESL, ‘s wereld grootste esportsbedrijf.
Tijdens gamescom in Keulen maakten de vier beste teams die zich kwalificeerden tijdens ESL Play, zich klaar voor hun laatste gevecht. Ze werden op het podium verwelkomd door Satoru Shibata, de directeur van Nintendo of Europe, en Hisashi Nogami, de producer van Splatoon.
"Met plezier kondig ik aan dat Nintendo en ESL vanaf begin september zullen samenwerken om officiële Splatoon-toernooien in Europa op touw te zetten," zei Satoru Shibata. "Deze duren zes maanden, dus hopen we dat jullie allemaal zin hebben om mee te doen."
Wii U-bezitters die Splatoon nog niet gespeeld hebben, zullen blij zijn met het nieuws dat ze van 18 augustus tot 1 september de gratis demo Splatoon Testfire - Zomer 2016 kunnen spelen, die gisteren is aangekondigd. Deze demo kan gratis worden gedownload* door elke Wii U-bezitter.** Om nieuwe spelers te helpen hun eerste Turf War-wedstrijden te winnen, heeft Nintendo een serie video’s met tips voor in Splatoon uitgebracht, waarin Tsubasa Sakaguchi, de co-director van de game, spelers de basisvaardigheden bijbrengt.
De komende weken wordt er meer informatie over de online Splatoon-toernooien van ESL bekendgemaakt, dus houd de officiële Facebook-pagina voor Splatoon en de Twitter-account van Nintendo of Europe in de gaten.