Negen dingen die je kunt proberen in Super Mario Maker for Nintendo 3DS
Super Mario Maker for Nintendo 3DS is nu verkrijgbaar voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen, en velen van jullie zijn al bezig met het spelen, maken en delen van levels. Er is zoveel te doen dat het misschien een beetje overweldigend is. Daarom hebben we negen dingen op een rijtje gezet die je echt eens moet proberen als je aan je carrière in Super Mario Maker begint.
Levels maken
Het heet niet voor niets Super Mario Maker, dus probeer eens wat levels te maken! Kies eerst een van de vier gamestijlen, selecteer een thema (het spookhuis is altijd een goede om mee te beginnen) en voeg vervolgens elementen toe en combineer ze tot nooit eerder vertoonde configuraties. Wil je Bowser in een ruimte vol trampolines plaatsen, gewoon omdat het je leuk lijkt? Ga je gang!
De duif om raad vragen
Heb je tips nodig voor je level? Neem dan contact op met Yamamura (ja, hij is een duif) en zijn assistente Mashiko (ja, zij is een mens) voor een paar tips. Samen brengen ze je de beginselen bij voor het ontwerpen van levels en meer, door middel van hun interactieve tutorials. Als zelfs een vogel levels kan maken, moet het voor jou een makkie zijn.
Levels spelen
Super Mario-missie bestaat uit 100 levels die ontworpen zijn door Nintendo en overal en altijd gespeeld kunnen worden. Je hebt geen internetverbinding nodig, dus je kunt zelfs spelen terwijl je in de bus zit, boodschappen doet in de supermarkt, of ondersteboven hangt in een klimrek (dat laatste raden we niet aan, maar jij mag lekker doen waar je zin in hebt).
Alle medailles verzamelen in Super Mario-missie
Hier ben je wel even zoet mee. Elk van de 100 levels, die door Nintendo zijn ontworpen, bevatten extra uitdagingen, zoals het verzamelen van alle munten of het verslaan van alle vijanden voor je de vlaggenstok bereikt. De latere levels zijn ontzettend lastig, maar behendige Mario-fans staat een aantal leuke verrassingen te wachten!
Levels delen
Heb je een meesterwerk vervaardigd? Deel het dan met een vriend(in) via een lokale draadloze verbinding of StreetPass en daag hem of haar uit om het uit te spelen! We voelen de verhitte competitie al in de lucht hangen!
Samenwerken met andere Super Mario Makers
Heb je meer zin om samen te werken? Je kunt de handen ineenslaan om het ultieme Mario-level te maken door onvoltooide levels te delen met vrienden of familie. Vergeet niet om altijd te vermelden dat jij de leukste stukjes hebt gemaakt.
Online gaan
De game bevat dan wel 100 levels die door Nintendo zijn ontworpen, maar als je verbinding maakt met het internet* kun je je horizon pas écht verbreden! Je kunt talloze levels spelen die gemaakt zijn door spelers van de Wii U-versie in de Missie met 100 Mario's of in de aanbevolen levels. Dit is werkelijk de grootste Mario-game voor een handeld-systeem ooit!
Precies wat er staat. Je kunt een paar vijanden zelfs hun eigen Vuur-Koopa-Clown-capsule geven!
Dat zijn negen dingen om je op weg te helpen, maar dit was nog maar het topje van de ijsberg in Super Mario Maker for Nintendo 3DS. Op de officiële Super Mario Maker for Nintendo 3DS-website kun je nog meer dingen ontdekken om te proberen.