Het is tijd om je dorp te laten groeien! Er is nu een gratis* software-update beschikbaar voor Animal Crossing: New Leaf voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. De update is tot de nok toe gevuld met leuke nieuwe functies, zoals de mogelijkheid om amiibo te gebruiken! Je komt natuurlijk alles over deze update te weten op onze vernieuwde website voor Animal Crossing: New Leaf, maar er zijn negen dingen die je absoluut eens moet proberen.
Het is sowieso leuk om jezelf nuttig te maken in het dorp, maar er is nu nog een reden om je handen uit de mouwen te steken. Door speciale projecten uit te voeren kun je MEOW Coupons krijgen die je kunt inwisselen voor Bells of voor spullen op de camping.
Het is nu een stuk gemakkelijker om je meubels en accessoires te verplaatsen, dankzij het touchscreen op je Nintendo 3DS-systeem. Je kunt meubels in een handomdraai verslepen, draaien en wegzetten, zodat je alles naar eigen smaak kunt inrichten.
Als je opgeslagen gegevens uit Animal Crossing: Happy Home Designer gebruikt, dan kun je meubels uit die game toevoegen aan de catalogus van Timmy en Tommy!
Als je zo iemand bent die niet graag dingen weggooit, dan is de nieuwe, geheime opslagruimte precies wat je zoekt. Daarin kun je allerlei spullen bewaren en op ieder gewenst moment terugvinden.
Je vindt bepaalde in-game items waarmee je leuke minigames kunt spelen. Ontdek hoe populair je bent in Animal Crossing Puzzle League door de in-game New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL te gebruiken, of kijk hoe je vrienden proberen te overleven op een onbewoond eiland in Desert Island Escape met behulp van de Wii U.
Dankzij amiibo kun je in de wereld van Animal Crossing ook andere Nintendo-series ontdekken. Als je The Legend of Zelda- of Splatoon-amiibo hebt, dan kun je ze gebruiken om personages uit die games uit te nodigen op de camping. Daarnaast komt er op 25 november een Sanrio Collaboration Pack uit, met nog meer crossovers!
De dieren uit Animal Crossing kunnen een uitstapje naar onze wereld maken met behulp van de amiibo Camera. Maak de leukste foto's van de personages in je dorp. Je kunt ook Animal Crossing-amiibo-figuurtjes of -kaarten gebruiken om een kiekje van die dieren te maken. Lach eens naar het vogeltje!
Na de update kun je zelf beslissen of je wilt terugkeren naar je oude dorp of dat je je geluk ergens anders wilt beproeven. Als je bereid bent om afstand te nemen van je oude dorp, dan geeft Tom Nook je een flink aantal Bells, zodat je niet met lege handen hoeft te beginnen.