Een duistere macht heeft een oorlog ontketend tussen twee groepen Yo-kai: de Skeletspoken en de Gigageesten. Het resultaat is wijdverbreide chaos. Gebruik de nieuwe Yo-kai Watch Model Zero om met je Yo-kai-vrienden een team te vormen en het op te nemen tegen de slechteriken!
Je kunt vechten en vriendschap sluiten met meer dan 350 Yo-kai in YO-KAI WATCH 2: Skeletspoken en YO-KAI WATCH 2: Gigageesten, waarvan er honderd gloednieuw zijn! Allemaal hebben ze hun eigen karaktertrekken. Sommige Yo-kai kom je slechts in één versie van de game tegen.