Nintendo kondigt Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System aan
Het Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System is slechts beperkte tijd verkrijgbaar, bevat 21 klassieke games en kan met de bijgeleverde HDMI-kabel gemakkelijk worden aangesloten op elke HD-tv.
Op dit systeem kunnen spelers voor het eerst het intergalactische avontuur Star Fox 2 beleven. Dit vervolg op het originele Star Fox (dat in Europa oorspronkelijk onder de naam Starwing is uitgebracht) is ontwikkeld tijdens het SNES-tijdperk, maar nooit uitgebracht! Nergens!
Opmerking: alle games die op het Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System staan, zijn de oorspronkelijk Amerikaanse versies in 60 Hz.
Zelfs de superfans die alles al meermaals gespeeld hebben kunnen uitkijken naar iets nieuws, want het nooit eerder uitgebrachte Star Fox 2 komt nu voor het eerst uit voor het gamend publiek. (Star Fox 2 moet nog wel vrijgespeeld worden door het eerste level van het originele Star Fox te uit te spelen).
Het Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System wordt geleverd inclusief een HDMI-kabel, een USB-stroomkabel en twee bedrade Super NES Classic Controllers – zodat spelers meteen in de multiplayer-actie kunnen duiken.
Keer terug naar de jaren negentig en speel klassieke games zodra het Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System op 29 september wordt uitgebracht in Europa.