Hoofdstuk 5
Hier in het lab laat iedereen zijn werkzaamheden in de steek! Dat kan maar één ding betekenen: er is een nieuw verslag over de Squid Sisters bezorgd. Welk geruchtmakend nieuws staat ons nu te wachten? Laten we eens kijken!
Marie was haar koffer aan het inpakken voor een bezoek aan haar geboorteplaats. Ze had spontaan besloten om op reis te gaan, omdat ze onverwachts drie dagen vrij had. Na die drie dagen moest ze gaan repeteren voor haar nieuwe show en Marie realiseerde zich dat ze voorlopig niet veel vrije tijd meer zou hebben. Haar manager dacht dat een beetje rust geen kwaad zou kunnen en gaf haar toestemming om er even tussenuit te gaan.
Marie had Callie gevraagd om mee te gaan, maar Callie had die dag een afspraak die ze niet kon verzetten. Marie besloot daarom om op eigen houtje te vertrekken en optimaal gebruik te maken van haar korte vakantie. Callie zwaaide haar uit op het station en beloofde Marie om haar de volgende dag achterna te reizen. De treinreis vanuit Inkopolis naar huis duurde drie en een half uur: niet bepaald een wereldreis. Toch voelde Marie zich zonder Callie eenzaam.
Marie was al een tijdje niet meer thuis geweest en haar ouders waren dolblij om haar weer te zien. Ze gingen samen op de veranda in het zonnetje zitten, waarna Marie hun alles vertelde over het leven in Inkopolis. Ze herinnerde zich hoe veel ze hield van de plek waar ze was opgegroeid. In vergelijking met de bruisende grote stad gebeurde er misschien niet veel, maar de tijd leek hier langzamer te verstrijken. Het voelde goed. Marie ademde diep in en uit, en ze voelde hoe haar zorgen als sneeuw voor de zon verdwenen.
De ouders van Marie vroegen een paar keer naar het wel en wee van Callie. Marie zei dat Callie het goed maakte. Toch was het alsof ze bij iedere vraag door een wesp werd gestoken.
Ze probeerde opgewekt te klinken toen ze de vragen van haar ouders beantwoordde, maar ze realiseerde zich dat ze zelf eigenlijk niet goed wist hoe Callie het maakte.