Met Nintendo Labo bouwt Nintendo voort op zijn geschiedenis in innovatief entertainment en gameplay-ervaringen, en versterkt hiermee de missie van het bedrijf: een glimlach toveren op de gezichten van iedereen. Met elk Nintendo Labo-pakket kan iedere creatieveling de kartonnen bouwplaten, speciaal ontworpen om samen te werken met de Nintendo Switch en de Joy-Con-Controllers, transformeren naar interactieve creaties genaamd Toy-Con. Een piano, een motor, een robot en nog veel meer. Elke Toy-Con wordt door een combinatie met de Nintendo Switch op een andere manier tot leven gewekt. Tijdens het bouwen zul je zelf ontdekken hoe de achterliggende technologie werkt, en zelfs nieuwe manieren uitvinden om met iedere Toy-Con te spelen.
Je kunt bijvoorbeeld een volledig werkende piano met dertien toetsen maken die je muzikale akkoorden tot leven brengt, zodra deze gecombineerd worden met een Nintendo Switch-systeem en de rechter-Joy-con. Tijdens het spelen detecteert de infraroodbewegingssensor in de rechter-Joy-Con welke toetsen worden ingedrukt. Deze worden daarna direct afgespeeld door middel van de ingebouwde speakers van het gamesysteem. Opkomende muzikanten kunnen ook experimenteren met hun eigen muzikale creaties.
Rijd naar nieuwe, onbekende bestemmingen met je eigen motor. Bouw een werkend stuur waar links en rechts een Joy-Con in verwerkt zit, en in het midden een Nintendo Switch wordt geplaatst. Druk op de startknop, draai aan het rechterhandvat om gas te geven en ga op in het raceavontuur dat zich op het scherm van je Nintendo Switch afspeelt.
“Ons doel is om een glimlach te toveren op de gezichten van iedereen die met Nintendo in aanraking komt,” vertelt Satoru Shibata, CEO van Nintendo of Europe. “Nintendo Labo nodigt iedere speelse creatieveling uit om te bouwen, spelen en nieuwe manieren te ontdekken om met de Nintendo Switch te spelen. Persoonlijk hoop ik ook veel mensen te zien die samen met hun familieleden, met een grote glimlach, veel plezier beleven aan het bouwen van de pakketten.”
Met Nintendo Labo is het bouwen en ontdekken even leuk als ermee spelen. Elke Toy-Con stelt je voor een geweldige uitdaging en verschillende lagen van complexiteit, en maakt van elke variant een unieke ervaring. Het bouwen van Toy-Con wordt pas echt leuk als je er met familie en vrienden aan begint, mede door het samenwerken en delen van je Nintendo Labo-ervaringen. Als je Toy-Con gebouwd is, kun je deze volledig naar eigen wens personaliseren met stiften, kleurtjes, stickers en verf. De enige limiet is je eigen fantasie. Vanaf 27 april zal er ook een speciale decoratieset met sjablonen, stickers en gekleurde tape verkrijgbaar zijn.
Probeer als een van de eersten Nintendo Labo uit. Je kunt je nu inschrijven om één van de Nintendo Labo-workshops bij te wonen. De Nintendo Labo-workshops zijn een speciaal evenement waar we kinderen, ouders, de media en invloedrijke social media-gebruikers uitnodigen om met Nintendo Labo te bouwen, spelen en ontdekken. Het is zelfs mogelijk dat je deel uit zult maken van onze campagne waarin we mensen over de hele wereld laten zien wat Nintendo Labo is.
Ga naar de officiële Nintendo Labo-website om meer te weten te komen over Nintendo Labo of om je in te schrijven voor een van de Nintendo Labo-workshops.