Oké, luister goed, allemaal! Ons ijverige team inktvisonderzoekers is druk bezig geweest met het onderzoeken van de recente Ver 4.0-update voor Splatoon 2 op de Nintendo Switch. Ze hebben een paar interessante details ontdekt over hoe Splatfests voortaan zullen werken.
De veranderingen zijn aanzienlijk, dus maak je borst maar nat en let goed op! De oude spelstanden Alleen en Vrienden worden vervangen door twee nieuwe spelstanden: Standaard en Pro.
In de spelstand Standaard kun je in je eentje meedoen aan een normaal Splatfest-gevecht, of samen spelen met maximaal drie vrienden die in hetzelfde Splatfest-team zitten. Als je meedoet aan een gevecht met een groep van twee of drie spelers, worden er willekeurige spelers toegevoegd om een groep van vier te maken.
De spelstand Pro is voor spelers die er in hun eentje op uitgaan om het onderste uit de kan te halen. Hier word je beoordeeld op je Splatfest-kracht. Als deze hoog genoeg is, kom je misschien zelfs wel in de Splatfest Top 100 terecht! In deze spelstand kun je je Invloed vergroten door het andere team te verslaan. Je krijgt meer Invloed als je teams met een hogere Splatfest-kracht verslaat.
Als je Standaard of Pro speelt, kun je met geluk in een zeldzame x10-strijd geplaatst worden. Als je een van deze gevechten wint, wordt je bijdrage vermenigvuldigd met 10! En geloof het of niet, maar er gaan geruchten dat je zelfs in een superzeldzame x100-strijd kunt belanden!
De winnaars van een x10-strijd of x100-strijd verschijnen soms zelfs op het grote scherm op het Inkopolisplein, en teambijnamen verschijnen soms ook in de spelstand Standaard. Dan mag je best even opscheppen!
De uitslag van een Splatfest wordt bepaald aan de hand van drie factoren: stemmen, Invloed van spelers in de spelstand Standaard, en Invloed van spelers in de spelstand Pro.
Zelfs als jouw kant minder populair is, kan het tij langzaam maar zeker worden gekeerd met overwinningen in Standaard en Pro! Uiteraard verdienen de deelnemers aan de winnende kant iets meer superzeeslakken voor hun overwinning!
Het volgende Splatfest begint om 16:00 uur op zaterdag 22 september. Deze keer wordt er gevochten tussen Retro en Modern! Hou jij meer van dingen die old-school zijn, of wil je alleen het nieuwste van het nieuwste? Draait bij jou alles om retrostijl, of neem je alleen genoegen met moderne pracht en praal?