Laten we bij het begin beginnen: hoe speel je deze game?
Super Smash Bros. Ultimate is nu verkrijgbaar voor de Nintendo Switch! De game kan in het begin wat overweldigend zijn als je hem nog nooit gespeeld hebt, want er zijn ontzettend veel vechters en mogelijkheden! Gelukkig is deze game gemaakt voor allerlei soorten spelers. Zelfs spelers die nog nooit een vechtgame hebben gespeeld, kunnen volop genieten van Super Smash Bros. Ultimate.
In Super Smash Bros. Ultimate is het je doel om je tegenstanders het level uit te "smashen". Hoe meer schade een vechter oploopt, des te verder hij vliegt als hij de lucht in wordt geknald. Als jouw vechter de pechvogel is die gelanceerd wordt, geef dan niet meteen op. Probeer terug op het platform te komen en blijf vechten!
Deze game heeft, zoals we al eerder hebben genoemd, ontzettend veel vechters. Sommige zul je misschien wel kennen. Andere... niet echt. Veelzijdige vechters, zoals Mario of Kirby, bieden vaak uitkomst voor nieuwkomers, maar aarzel niet om eens een andere vechter te kiezen. Alle vechters hebben hun eigen sterke en zwakke punten, dus probeer er zo veel mogelijk uit!
Als je een gevecht van nog meer pit wilt voorzien, probeer dan eens met voorwerpen te spelen. Er verschijnen dan willekeurige voorwerpen in het level die allemaal hun eigen effect hebben. Om een voorbeeld te geven: een zwart gat trekt vechters en voorwerpen naar zich toe. Of misschien is het bananenpistool meer iets voor jou? En wat dacht je van een handige Bullet Bill?
Reageren op allerlei situaties is een van de belangrijkste aspecten van de game. Dat is wat Super Smash Bros... Super Smash Bros. maakt.
Goed dat je het vraagt! Tot slot willen we je namelijk aanraden om de "Training" uit te proberen in het menu "Extra's". Hier beschik je over een testomgeving waarin je in alle rust kunt ontdekken hoe een personage zich beweegt en welke aanvallen je kunt gebruiken. Als je er klaar voor bent, kun je een smashgevecht houden met de CPU en je nieuwe vaardigheden tonen!