Met 99 spelers die tegelijkertijd spelen kan de boel behoorlijk chaotisch worden. Gelukkig zijn er een paar manieren waarop je jezelf kunt beschermen en je tegenstanders voor het blok kunt zetten!
Zoals je van de langlopende serie gewend bent, verschijnen er bovenin het scherm verschillende Tetrimino's. Het is aan jou om die naar de juiste plek te begeleiden, lijnen schoon te vegen en te voorkomen dat het scherm helemaal vol raakt.
Als je rijen schoonveegt, stuur je Garbage Blocks normaal gesproken naar willekeurige tegenstanders. Zolang je rijen blijft schoonvegen, houd je aanvallen van anderen weliswaar op afstand, maar is het ook lastig om andere tegenstanders KO te spelen.
Als je de stick omlaag beweegt, activeer je 'Aanvallers', waarmee je spelers aanvalt die jou in het vizier hebben. Je moet het zien als een handige tegenaanval. Beter nog: met de andere targetingopties vuur je alleen Garbage Blocks af op één andere speler per keer, maar als je Aanvallers selecteert, val je iedereen aan die het op jou gemunt heeft.
Door de rechterstick omhoog te bewegen, wissel je naar 'Bijna KO'. Als je dit instelt, vliegen je Garbage Blocks richting tegenstanders die al bijna kopje onder gaan. Dit type aanval kun je het beste gebruiken om het kaf van het koren te scheiden. Met andere woorden, hiermee kun je het aantal spelers flink verminderen.
Je kunt 'Badges' selecteren door de rechterstick naar rechts te bewegen. Met dit type aanval loop je wel risico, aangezien je je hiermee richt op spelers die de meeste Badges hebben verdiend met KO's. Je trekt dus de aandacht van de topspelers.
Tot slot kun je de rechterstick natuurlijk ook naar links bewegen. Hiermee keer je terug naar de standaard instelling waarmee je Garbage Blocks naar willekeurige spelers stuurt.
Wanneer er een aanval jouw kant op komt, krijg je onderin het scherm een waarschuwing te zien en stapelen zich blokken op in de meter links van het veld. Elk blok staat voor een rij Garbage Blocks die jouw kant op komen, dus je kunt precies zien met hoeveel extra rijen je binnenkort te maken krijgt. Maar maak je niet al te druk, want elke keer dat je een lijn schoonveegt, verdwijnt er een blok uit de meter, wat betekent dat je je om één rij minder zorgen hoeft te maken.
Als je scherm rood begint te knipperen, kun je je maar beter schrap zetten. Als je je in een benarde situatie bevindt, probeer dan zo snel als je kunt zo veel mogelijk rijen schoon te vegen om het risico te verminderen. Daarna kun je gaan nadenken over hoe je wraak wilt nemen.