Ontdek hoe je Mii-personages kunt meenemen op je Miitopia-avontuur op de Nintendo Switch
Miitopia is een waanzinnig en knotsgek avontuur waar Mii-personages onlosmakelijk mee verbonden zijn! Deze grappige personages kunnen eruitzien als je vrienden, familieleden, of zelfs je favoriete beroemdheid. Ontdek hoe je ze kunt maken en bewerken op je Nintendo Switch, bekijk hoe ze deel kunnen nemen aan je Miitopia-avontuur en ervaar enkele grappige Mii-feitjes die je misschien nog niet wist!
Wat is er nou beter dan een Mii? Meer Mii! Ga naar de SYSTEEMINSTELLINGEN op je Nintendo Switch en scroll naar beneden naar de Mii-sectie. Kies Mii MAKEN/BEWERKEN en laat je fantasie de vrije loop! Ontwerp de gekste Mii-personages aan de hand van templates of bepaal alles helemaal zelf. Kies zelf een kapsel, bepaal hoe dik de wenkbrauwen moeten zijn, zet ze een bril op, en nog veel meer. De mogelijkheden zijn eindeloos!
Wist je dat je tot wel 100 Mii-personages op je Nintendo Switch kunt hebben? Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Maak lookalikes van bekenden, buren of zelfs personages uit je favoriete boek. Je kunt de personages dan allerlei verschillende rollen toekennen in Miitopia: van de bondgenoten die met je meegaan op reis, tot de koning, de prinses en zelfs de duistere vorst.
Heeft je zus een perfecte kopie van jou gemaakt die je graag op je eigen spelsysteem zou willen hebben? Ga naar de Mii-sectie in de systeeminstellingen op je Nintendo Switch, kies VERSTUREN/ONTVANGEN en vervolgens ZOEKEN NAAR GEBRUIKERS. Je kunt automatisch zoeken naar andere Nintendo Switch-systemen in de buurt als je dezelfde functie aan hebt staan. Vervolgens kun je Mii-personages ruilen met anderen!
En hoe zit dat met vrienden die niet in de buurt zijn? Ook dat is mogelijk met Miitopia. Je kunt online of met een toegangssleutel de meest uiteenlopende personages van vrienden ontvangen. Open de game, kies 'Mii' in het beginscherm en druk vervolgens op de X-knop om het menu te openen. Kies Mii-PERSONAGES TOEVOEGEN, vervolgens ONTVANGEN en daarna VRIEND of TOEGANGSSLEUTEL. Dan hoef je alleen nog maar te kiezen welke personages met jou mee mogen op avontuur!
Heb je op je Wii U of 3DS Mii-personages staan die je ook graag op je Nintendo Switch zou willen hebben? Je kunt ze overdragen met behulp van een amiibo! Gebruik een amiibo die is toegewezen aan je Wii U of Nintendo 3DS-systeem en draag je Mii-personages over naar de volgende game!
Naast dat Mii-personages op je favoriete personen kunnen lijken, kunnen ze zich ook zo gedragen! In Miitopia kun je de kleurrijke personages namelijk ook persoonlijkheden geven. Kies uit zeven persoonlijkheidstypen – aardig, energiek, relaxed, cool, koppig, chaotisch en voorzichtig – en kijk wat er gebeurt! Je aardige vrienden zullen je altijd een helpende hand bieden, terwijl je energieke broer vol ten aanval zal gaan en vijanden extra schade zal toebrengen.
Wil je een Mii-personage maken dat op een beroemdheid lijkt of juist doet denken aan een kleurrijke clown? Met de nieuwe aanpassingsopties van Miitopia kun je je creativiteit de vrije loop laten! Kies uit 100 kleuren om pruiken met een dubbel pigment te maken en voeg een persoonlijke touch toe met oogschaduw, lippenstift en wimpers. Je Mii zal zo altijd in stijl de strijd aangaan!
Mii-personages bestaan inmiddels al 15 jaar! Ze verschenen voor het eerst op de Wii in 2006, waar ze zich van hun sportiefste kant lieten zien in Wii Sports. Je kon als Mii golfen, tennissen, bowlen, boksen en honkballen. En dat is lang niet hun enige avontuur gebleken!