Duik in de oorsprong van Nintendo met Hanafuda
Hanafuda is een kaartgame met bloementhema. Het werd als het eerste product van Nintendo uitgebracht in 1889.
Een Hanafuda-deck bestaat uit 48 kaarten – vier kaarten voor elke maand – met seizoensgebonden ontwerpen.
Het doel van het spel is om speciale kaartcombinaties (of -sets) te maken, zoals in de voorbeelden hieronder.
Koi-koi, een variant op Hanafuda voor twee spelers, is te spelen in 51 Worldwide Games voor de Nintendo Switch. Als je Hanafuda nog niet goed kent, kun je in deze video de basics leren.
Als je tegenspeler als eerste aan de beurt is, heeft diegene een voorsprong om een set te maken, dus probeer zijn of haar plan te dwarsbomen. Als jij aan zet bent, is het tijd om punten te verdienen met je eigen set.
Je kunt de kersenbloesemcombinatie en de maancombinatie heel makkelijk maken met slechts twee kaarten. Voor beide sets heb je de chrysantenzaaikaart nodig, dus zorg dat je die pakt als je hem ziet om een van deze twee sets te maken – of te voorkomen dat je tegenspeler zo'n set maakt!
Je kunt Hanafuda spelen met fysieke kaarten of in 51 Worldwide Games op de Nintendo Switch. Speel de game waar Nintendo mee is begonnen!