Baan je een weg door de Netherworld met deze tips voor Shin Megami Tensei V
Goddelijkheid wacht op je in Shin Megami Tensei V, dat nu verkrijgbaar is voor de Nintendo Switch! Er valt echter nog veel te leren op de weg naar ultieme macht. Om je te helpen het lot van deze post-apocalyptische wereld te bepalen zijn hier enkele handige tips die je een duwtje in de rug kunnen geven bij je eerste stappen in de Netherworld.
Rekruteer demonen
Een team vormen met demonen is een noodzakelijk kwaad. Je kunt namelijk niet overleven zonder een groep zorgvuldig gekozen bondgenoten. En hoe overtuig je ze? Sommige zijn eenvoudig om te kopen met Macca, het betaalmiddel in de Netherworld, maar andere kunnen erg onberekenbaar zijn. Stem niet in met alles wat ze vragen en probeer het niet elke demon naar de zin te maken. Sommige stellen humor of sterk leiderschap op prijs en andere... je dansmoves. Probeer verschillende strategieën uit en benader elke demon als een individu.
Verken elk hoekje en gaatje
In de uitgestrekte Netherworld zijn een hoop verborgen geheimen te vinden, dus trek eropuit en doorzoek elke uithoek van deze wereld. Stop bij automaten om relikwieën te ontdekken, verken de restanten van Tokio om schatten, goed verborgen wezens genaamd Miman en demonen te vinden die opdrachten voor je hebben.
Zwaktes van je vijanden
Benut je voordelen volop en probeer vijanden in elk gevecht zo snel mogelijk uit te schakelen. Gebruik diverse aanvallen om de zwakke plek van een vijand te achterhalen, en richt je daar vervolgens volledig op. Je deelt dan niet alleen veel meer schade uit, maar je kunt er ook meerdere acties achter elkaar mee uitvoeren. In een gevecht is het een kwestie van vernietigen of vernietigd worden!
Aanval is de beste verdediging
Hoewel het belangrijk is om je in een gevecht goed te beschermen en te genezen indien nodig, is aanval de beste verdediging. Houd je Magatsuhi Gauge in de rechterbovenhoek van het scherm in de gaten. Zodra die vol is, kun je Magatsuhi Skills gebruiken. Deze krachtige vaardigheden kun je gebruiken zonder een beurt kwijt te raken, en ze kunnen jou en je demonenteam een stuk sterker maken. Met Omagatoki: Critical deel je bijvoorbeeld met elke aanval kritieke schade uit. Gebruik deze vaardigheid om vijanden snel uit te schakelen, voordat zij de kans krijgen om hetzelfde met jou te doen.
Regelmatig een bezoekje aan Leyline Founts
Deze blauwe portalen dienen als hubs waar je kunt genezen, je game kunt opslaan en naar andere delen van de Netherworld kunt reizen. Je kunt ook met Gustave handelen en verloren Miman teruggeven voor beloningen bij Cadaver's Hollow, of jezelf en je team versterken in de World of Shadows.
Genoeg voorwerpen bij je?
Veel van Gustave's waren kunnen het tij in de strijd keren. Sla Spyglasses in die je kunnen helpen zwakke plekken van demonen te onthullen wanneer je naar een nieuw gebied gaat. Breng bondgenoten opnieuw tot leven met een Revival Bead, herstel iemands gezondheid met Medicine en genees statusproblemen met Amrita Soda.
Vergeet Dampeners niet. Zelfs pittige vijanden kunnen met deze voorwerpen worden gestopt. Als een vijand bijvoorbeeld verwoestende vuuraanvallen uitvoert, gebruik dan Fire Dampeners om ze wat te laten afkoelen!
Gebruik Essences van demonen
Het samenstellen van een uitgebalanceerd team wordt makkelijker met demon Essences. Daarmee kun je jezelf of je bondgenoten nieuwe vaardigheden geven. Ga naar de World of Shadows, kies Apotheosis en daarna Essence Fusion om ze te gebruiken.
Fuseer demonen
Als je honger naar macht niet te stillen is, is demonenfusie een andere vaardigheid die tot je beschikking staat in de World of Shadows. Fuseer twee bondgenoten tot één krachtigere demon om de gelederen van je team te vullen, of gebruik een specifieke combinatie om demonen te creëren die je nergens anders kunt vinden.