Metroid Dread-rapport Vol. 10: Aan hen die naar ZDR afreizen
Welkom bij het Metroid Dread-rapport! Deze reeks presenteert de nieuwste informatie over Metroid Dread voor de Nintendo Switch en de wereld van de Metroid-serie. Ook krijg je een kijkje achter de schermen bij het ontwikkelaarsteam.
Het is zover! Metroid Dread wordt op 8 oktober uitgebracht voor de Nintendo Switch.
Ter afsluiting hebben we een paar berichten van de ontwikkelaars, speciaal voor iedereen die deze onbekende planeet (en de verschrikkingen die haar daar opwachten!) gaat verkennen met Samus Aran. In dit rapport delen de teams die verantwoordelijk zijn voor het ontwerp, de vormgeving, de programmering, de geluidseffecten en de muziek hun gedachten over de onderdelen van hun werk die ze onder de aandacht willen brengen.
"Toen de belangrijkste onderdelen en de visie van de game waren vastgesteld, begonnen we aan een iteratief ontwerpproces waarbij gameplay en leveldesign elkaar voortdurend versterkten."
"Elk gebied heeft ook een bepaald uitgangspunt, iets om het uniek te maken. De lay-outs zijn uitgedacht en aangepast om nauwkeurig aan te sluiten op de vaardigheden van de meest veelzijdige Samus die we ooit hebben gezien. Taferelen, vijanden, vaardigheden, geheimen enzovoorts... We moesten al deze onderdelen en hun plaatsing balanceren, niet alleen voor de eerste keer dat een speler een gebied bezoekt, maar ook de volgende keer, waarbij ze soms een nieuw perspectief en nieuwe mogelijkheden hebben om verder te verkennen. We hopen dat jullie veel plezier beleven aan het kernelement van elke Metroid-game: de pret van het verkennen."
"Toen het concept van de E.M.M.I.'s eenmaal was vastgesteld, beseften we meteen dat dit een bijzonder grote uitdaging zou worden. Om te beginnen moesten de E.M.M.I.'s geduchte tegenstanders zijn die jacht konden maken op Samus, zelfs met al haar nieuwe navigatieverbeteringen. Daarnaast moesten ze je bang kunnen maken, zodat je hart elke keer zou overslaan als je ze tegenkomt."
"Het zijn machines die hun lichaam op een akelige manier kunnen vervormen en verdraaien, waardoor ze zich kunnen aanpassen aan iedere omgeving en situatie. We hebben een compleet nieuwe navigatietechnologie voor ze ontwikkeld die verschilt van andere personages, zodat ze Samus onvermoeid kunnen achtervolgen door een complex labyrint."
"Iedere E.M.M.I. heeft zijn eigen unieke vaardigheden om jacht te maken op Samus. Maar dat is niet genoeg: de E.M.M.I.'s zijn altijd op zoek naar Samus. Ze deduceren waar ze kan zijn en proberen haar op te sporen, zelfs als ze haar uit het oog verliezen."
"Als Samus wordt opgemerkt, zetten de E.M.M.I.'s genadeloos de achtervolging in, en mag je weinig tot geen fouten maken als je wilt ontsnappen. Wees gewaarschuwd en zorg dat je voorzichtig bent in de buurt van de E.M.M.I.'s"
"We wisten vanaf het begin al dat we extra aandacht wilden besteden aan een visuele update die Samus zou moderniseren, zonder haar essentie kwijt te raken. Tegelijkertijd wilden we haar bewegelijker, sneller en gevaarlijker dan ooit maken."
"Wat de vormgeving betreft, moest het pantser haar krachtige, klassieke eigenschappen balanceren met een mengeling van flexibele en robuuste materialen die haar bewegelijke, atletische eigenschappen benadrukten."