Inhoud vooraf opgenomen in overeenstemming met de huidige COVID-19 gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen.
In dit deel van Vraag het de ontwikkelaar, een reeks interviews waarin Nintendo-ontwikkelaars in hun eigen woorden uitleggen wat Nintendo's gedachten zijn achter het maken van producten en de specifieke punten waar ze veel aandacht aan besteden, praten we met de ontwikkelaars van Splatoon 3 voor de Nintendo Switch, dat op vrijdag 9 september is uitgebracht.
Hallo. Ik ben Hisashi Nogami, de producer van de Splatoon-serie. Mijn belangrijkste taak is om achter het ontwikkelaarsteam te staan en te helpen, maar ik ben ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de serie als geheel.
Hallo, ik ben Seita Inoue. Ik ben een van de directors van de game en tevens art director. Ik was betrokken bij de planning, van de ontwikkeling van het verhaal tot de presentatie van Splatoon 3, waarbij ik het gehele project holistic heb benaderd.
Hoi. Ik ben Shintaro Sato, een van de directors van deze game. Ik heb als director aan de ontwikkeling van de game gewerkt met Inoue-san, maar Inoue-san is van origine een designer, en ik ben een programmeur. Ik heb vanuit een technisch standpunt gewerkt aan onlinegevechten en gameplaycycli.
Hallo! Ik ben Toru Minegishi en ik ben verantwoordelijk voor het geluid. Kijkend naar de serie als geheel heb ik de richting van het geluidsdesign bepaald, waaronder de achtergrondmuziek, en had ik supervisie over het geluidsteam terwijl ik ook de muziek heb gecomponeerd.
Ja. Splatoon is een serie waarin Inklings, inktvissen die ook een mensachtige vorm kunnen aannemen, met inkt schieten om terrein te veroveren in Grondoorlogen. Het is een actieshooter, maar het plezier gedurende alle actie en de competitieve gameplay is typisch Nintendo.
Ik denk dat we kunnen zeggen dat de Splatoon-serie met de tijd is gegroeid, samen met de spelers, omdat ze hebben genoten van de onlinegevechten en veel reuring hebben gecreëerd rond de evenementen zelf.
Om een voorbeeld te geven: deze titel speelt zich af in de chaotische stad Splatsville, een dichtbevolkt gebied vol gebouwen uit verschillende tijdvakken. We hebben voor 'chaos' als het centrale thema gekozen, omdat Team Chaos het Splatfest 'Chaos tegen Orde', het allerlaatste online-evenement van Splatoon 2, heeft gewonnen.
U heeft het thema van de nieuwe game dus bepaald op basis van de resultaten van het Splatfest waar spelers aan hebben deelgenomen? Betekent dit dat zelfs de ontwikkelaars tot het einde niet wisten welk team zou winnen of wat het thema van de volgende titel zou zijn?