10 tips die Zelda verder helpen in The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
Als je Zelda wilt helpen haar koninkrijk te redden in The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, vormt het experimenteren met echo's de sleutel tot succes. Maar naast de vele unieke en interessante manieren om de kracht van Tri's staf te gebruiken, zijn er ook andere dingen om tijdens je avontuur in je achterhoofd te houden...
Maak optimaal gebruik van koppelen en omgekeerde koppeling
Met koppelen en omgekeerde koppeling is veel meer mogelijk dan het meeliften met platformen of verplaatsen van grote rotsblokken! Gebruik koppelen bijvoorbeeld eens om begraven kisten uit de grond te rukken, of om een monster in het bereik van een aanvallende echo te houden. Je kunt jezelf ook koppelen aan de echo van een Crawltula of Keese om over een muur of afgrond te bewegen.
Gebruik de elementen in je voordeel
Plantachtige vijanden kunnen meestal slecht tegen vuur, terwijl je een windkanon kunt gebruiken om ongewenste vlammen uit te blazen. Sommige echo's, zoals de Buzz Blob, gebruiken elektrische aanvallen, die in natte omstandigheden extra effectief kunnen blijken.
Dwaal gerust af
Tijdens je hoofdmissies kom je vanzelf handige echo's tegen, maar wees niet bang om ook eens af te dwalen! Soms leiden zijwegen naar handige echo's (en handige voorwerpen!) die tijdens je hoofdmissie goed van pas kunnen komen.
Geef je ogen de kost
Tijdens het verkennen van Hyrule kun je de rechterstick gebruiken om de camera te bewegen. Sluip je door het Suidia-woud en wil je zien of er vijanden in de buurt zijn? Beklim je de Eldin-vulkaan en speur je onderweg naar voorwerpen? Beweeg dan de camera om meer van je omgeving te zien!
Keer terug naar oude gebieden
Wanneer Zelda en Tri de scheuren in een gebied hebben hersteld, betekent dat nog niet dat de bewoners vrij van zorgen zijn! Wanneer je zo'n gebied opnieuw bezoekt, tref je vaak inwoners die je hulp goed kunnen gebruiken. Het herstellen van een scheur betekent ook dat je de omgeving veel uitgebreider kunt verkennen. Je weet nooit wat je er zult vinden, dus loont het zeker de moeite af en toe even terug te gaan naar een eerder gebied!
Let op de mini-missies
Tijdens haar avonturen treft Zelda regelmatig Hyrule-bewoners die om haar hulp vragen. Je kunt al deze mini-missies bekijken in het missiesmenu. Wanneer je een mini-missie selecteert, verschijnt de locatie ervan op de kaart, zodat je precies weet waar je je beloning voor een voltooide opdracht moet halen.
Zoek de grote fee
Als dank voor haar hulp zullen sommige Hyrule-bewoners Zelda met accessoires belonen. Als je de prinses echter meer dan twee accessoires wilt laten dragen, moet je eerst de grote fee zien te vinden. Die kan Zelda zeker helpen er steeds stijlvoller uit te zien.
Je zwaardvechtersvorm helpt je hoger
Het stapelen van echo's is een uitstekende methode om hoger gelegen plaatsen te bereiken - maar soms kom je nog nét een stukje te kort. Probeer het in zulke gevallen eens met de zwaardvechtersvorm van Zelda. Daarmee kun je namelijk ietsje hoger springen - wat goed van pas komt bij het bereiken van voorheen onbereikbare locaties of het ontsnappen aan achtervolgende monsters.
Upgrade met Lueburry
Als je je zwaardvechtersvorm graag wat langer zou willen behouden, moet je eens met Lueburry praten! Wanneer je na het verzamelen van enkele machtkristallen terugkeert naar zijn huis in Suidia-woud, kan hij die kristallen namelijk gebruiken om je energiebalk te verlengen. Hij kan je zwaard ook wat extra kracht geven.
(Psst! Houd je ogen open voor ongebruikelijke rotsformaties en opvallende stukjes zand en gras, want daar kunnen machtkristallen onder schuilen!)
Doe je voordeel met smoothies
Vergeet niet om smoothies in te slaan voor je volgende missie! Er zijn smoothies die je beschermen tegen de kou, je verdediging versterken, je zwemsnelheid verhogen en meer. Experimenteer ermee om voor elke situatie het beste drankje te vinden.