5 tips om Rang S te halen in Nintendo World Championships: NES Edition
Iedereen kan een Nintendo-wereldkampioen worden in Nintendo World Championships: NES Edition voor de Nintendo Switchmaar je moet wel snel zijn! De snelste tijden in elk van de 156 uitdagingen in de game geven je Rang S, en we hebben vijf tips voor je om die te halen.
Niet wandelen maar rennen!
Als je de finish snel wilt bereiken, moet je natuurlijk zo snel mogelijk zijn! In alle vier de Super Mario Bros-games ren je door de B-knop ingedrukt te houden. Door in Super Mario Bros. 3 te rennen vul je de P-meter, waarmee je hoger en verder kunt springen zodra die vol is.
Als je de richtingsstick of de richtingsknoppen in Kirby's Adventure twee keer snel naar rechts gebruikt, zal de roze held ook sneller gaan, terwijl je door goed gebruik te maken van je Turbo (door de B-knop ingedrukt te houden) in Excitebike je ook sneller naar de finish scheurt.
Springen!
In bepaalde uitdagingen moet je op het juiste moment over obstakels en vijanden springen, maar overdrijf het niet! Je komt hoger als je de springknop langer ingedrukt houdt, wat misschien veiliger is, maar je verliest zo ook snelheid. Spring niet te hoog, zodat je je momentum behoudt.
Ken je vijand
De meeste vijanden zijn gewoontedieren en volgen een vaste route. Bestudeer hun bewegingen zorgvuldig en als je eenmaal weet waar ze heen gaan, val ze dan snel achter elkaar aan, of ontwijk ze gewoon! En datzelfde geldt ook voor de grotere bullebakken in de baasgevechten. Bestudeer hun aanvalspatronen, want dan weet je precies wanneer je zelf kunt toeslaan!
Leer van de besten
Bekijk herhalingen van kampioenen in de Wereldkampioenschap-stand om te zien hoe de allerbesten elke wekelijkse uitdaging hebben aangepakt. Gebruik de besturing om frame voor frame vooruit te komen en let goed op de knopinvoer om het optimale pad door elke uitdaging te leren. Het kan zelfs de moeite waard zijn om concurrenten in 'Recht van de snelste' in de gaten te houden om snellere routes en manieren te ontdekken om ook jouw score te verbeteren!
Kennis opdoen
Lees de speeltips van legendarische uitdagingen om meer te weten te komen over de snelste route naar het doel. Je vindt er ook handige tips die ook van pas kunnen komen in andere uitdagingen. In Donkey Kong kan Mario bijvoorbeeld de ladders pakken als hij niet in het midden staat, waardoor je kostbare milliseconden van je tijd kunt afschaven.
Speel alsof het 1990 is in Nintendo World Championships: NES Edition, nu verkrijgbaar voor de Nintendo Switch. Ga naar de officiële gamepage voor meer info!