De basics voor Splatoon 3: tips om beter te worden
Gegroet, en bedankt voor je bezoek! In dit artikel geven we je enkele tips over hoe je je gevechtstechnieken in Splatoon 3 kunt aanscherpen.
Ben je ooit vol geraakt door een Klodderbom? Je kunt een inktrol uitvoeren als laatste redmiddel om zonder kleerscheuren weg te komen.
De inktrol kun je doen door te zwemmen en tegelijkertijd de linkerstick in de tegenovergestelde richting te bewegen en op de B-knop te drukken zodra de inkt begint te spatten. Hierdoor kun je over drempels springen of ver weg springen zonder snelheid te verliezen.
In een schietgevecht is het verstandig om je te verstoppen achter een obstakel, zodat je minder geraakt wordt door inkt. Inklings en Octolings houden de meeste wapens vast met hun rechterhand. Je kunt je dus met de linkerhelft van je lichaam schuilhouden achter een obstakel.
Hier zijn enkele dingen waar je op moet letten vlak nadat het gevecht begint, en voor gunstige en ongunstige situaties.
In een Grondoorlog moet het team ook meteen naar het midden gaan, maar het is ook een goed idee dat één persoon het terrein rond de basis met inkt bedekt.