Is de Game Boy Advance compatibel met buitenlandse hardware en software?
Omdat de Game Boy Advance niet afhankelijk is van televisiestandaarden, is Europese Game Boy Advance-hardware en -software compatibel met buitenlandse hardware en software.
Als je met meerdere spelers een spel speelt via de Multi-Pak-mogelijkheid en het betreffende spel is speciaal ontworpen voor een specifiek land (waarbij bijvoorbeeld de teksten op je scherm in het Duits zijn), dient in alle betrokken Game Boy Advance- of Game Boy Advance SP-systemen dezelfde versie van het spel te zitten. Dat betekent dus dat alle spellen afkomstig moeten zijn uit hetzelfde land. Als dit niet het geval is, kunnen storingen bij het spelen optreden of zelfs het verlies van opgeslagen gegevens en dergelijke.