Software-updates voor de New Nintendo 3DS downloaden
Je kunt een software-update voor een spel ook uitvoeren door een QR Code te scannen die naast informatie over een specifieke software-update wordt getoond.
De updategegevens worden opgeslagen op de microSD-kaart die zich in je New Nintendo 3DS-systeem bevindt. Als er niet voldoende vrije ruimte op de microSD-kaart is, kan de update niet naar behoren worden geïnstalleerd. Je kunt controleren hoeveel vrije ruimte er nog op je microSD-kaart is door GEHEUGENBEHEER te kiezen in de systeeminstellingen in het HOME-menu.
Als je bij de eerste configuratie van je New Nintendo 3DS-systeem nog niet akkoord was gegaan met de gebruikersovereenkomst voor Nintendo 3DS-diensten en het privacybeleid, kun je geen verbinding maken met het internet en kun je de update niet downloaden. Ga in de systeeminstellingen naar INTERNETINSTELLINGEN → OVERIGE INFORMATIE → GEBRUIKERSOVEREENKOMST om de gebruikersovereenkomst voor Nintendo 3DS-diensten en het privacybeleid te bekijken.