INFORMATIE OVER DE 3D-FUNCTIE VAN DE NINTENDO 3DS
1. Niet iedereen ervaart 3D-beelden op dezelfde manier. Factoren als lichamelijke conditie, mediacontent en de omgeving zijn van invloed op de manier waarop iemand het 3D-effect van het Nintendo 3DS-systeem waarneemt.
Zorg dat je de 3D-functie van het Nintendo 3DS-systeem op de voor jou meest comfortabele manier instelt.
2. Speel niet als je moe bent of je niet goed voelt. Stop onmiddellijk met spelen op je Nintendo 3DS als je misselijk wordt.
Het is mogelijk dat een speler gevoeliger is voor 3D- dan voor 2D-beelden en dat er tijdens het spelen met 3D-beelden vermoeidheid en/of andere ongemakken optreden.
Daarom raden wij spelers aan om bij het gebruik van de 3D-functie van het Nintendo 3DS-systeem elk half uur een pauze te nemen.
Als je het Nintendo 3DS-systeem voor de eerste keer instelt, word je gevraagd om de functie voor ouderlijk toezicht in te stellen. Raak INSTELLEN aan om te beginnen en volg daarna de instructies op het scherm.
Raak 3D-WEERGAVE aan om de 3D-functie te beperken. Het gebruik van de 3D-functie door kinderen tot en met zes jaar kan leiden tot verslechtering van het gezichtsvermogen. We bevelen daarom ten zeerste aan dat alleen kinderen ouder dan zes jaar het systeem gebruiken in de 3D-stand. Kies KLAAR om je instellingen op te slaan. Om het ouderlijk toezicht te gebruiken of de instellingen te wijzigen nadat het systeem is geconfigureerd ga je naar de systeeminstellingen via het HOME-menu en kies je OUDERLIJK TOEZICHT.