Gegevensoverdrachtprogramma voor Monster Hunter 3 Ultimate
Het Monster Hunter 3 Ultimate Data Transfer Program stelt je in staat om de Nintendo 3DS- en Wii U-versie van Monster Hunter 3 Ultimate met elkaar te verbinden en je bewaarde spelgegevens tussen beide uit te wisselen. Hierdoor kun je op Wii U spelen en daarna verdergaan naar Nintendo 3DS en vice versa.
Het maakt niet uit of je het spel origineel op Wii U of Nintendo 3DS bent begonnen: je kunt de initiële overdracht naar beide richtingen uitvoeren.
Op Nintendo 3DS: kies "Transfer Save Data".
4. Op Nintendo 3DS: kies de richting waarin je spelgegevens wilt overdragen; van Nintendo 3DS naar Wii U of van Wii U naar Nintendo 3DS.
5. Het Monster Hunter 3 Ultimate Data Transfer Program zoekt naar je Wii U-systeem. Selecteer deze wanneer het gevonden is en de gegevensoverdracht zal beginnen.
6. Zodra de gegevens zijn overgezet zal het Monster Hunter 3 Ultimate Data Transfer Program gesloten worden. Kies "Continue" in het hoofdmenu om je spelbestand te laden en door te gaan met spelen.
Als je dit programma gebruikt voor het overzetten van bewaarde spelgegevens van een Nintendo 3DS-systeem naar een Wii U-systeem, is het mogelijk om een backup aan te maken van de gegevens die je overzet. Via het optiemenu in het Monster Hunter 3 Ultimate Data Transfer Program kun je een backup van bewaarde spelgegevens aanmaken of spelgegevens van een eerdere backup terughalen.
Let op: de backupgegevens zijn opgeslagen in het Monster Hunter 3 Ultimate Data Transfer Program zelf. Mocht je ervoor kiezen om deze software te verwijderen, dan verlies je tevens de backupgegevens.
Je kunt slechts één backup van bewaarde spelgegevens per keer opslaan. Als je een nieuwe backup aanmaakt, dan wordt de oude backup overschreven.
Om ontvangen Guild Cards en aanvullende contentgegevens over te zetten van Wii U naar Nintendo 3DS, heb je een SD-kaart met tenminste 18 blokken aan vrije ruimte nodig in het Nintendo 3DS-systeem waarnaar je de gegevens over wilt zetten.
Het is niet mogelijk om spelgegevens over te zetten van Wii U naar een versie van het spel op Nintendo 3DS waarin al spelgegevens zijn opgeslagen. Voordat je bewaarde spelgegevens overzet, zul je bestaande gegevens moeten wissen. Dit kun je doen door naar het Options-scherm in Monster Hunter 3 Ultimate op Nintendo 3DS te gaan en drie seconden lang de L-, R-, en X-knop tegelijkertijd ingedrukt te houden. Let op: bewaarde spelgegevens kunnen niet teruggehaald worden na het wissen, dus wis je gegevens alleen als je zeker weet dat je ze in de toekomst niet nodig hebt.
Nadat bewaarde spelgegevens zijn overgezet van Wii U naar Nintendo 3DS, zal het bewaarde spelbestand op de Wii U tijdelijk verzegeld worden, waardoor je niet verder in het spel kunt gaan met dit bestand op het Wii U-systeem. Zodra je de spelgegevens van de Nintendo 3DS terug hebt gezet naar Wii U, zul je verder kunnen spelen met dit spelbestand op de Wii U.