De slaapstand van het systeem wordt automatisch geactiveerd
Het sluiten van de Nintendo DS Lite activeert een magnetische schakelaar die zich dicht bij de Start-knop, Select-knop en rechter luidspreker bevindt. Hierdoor wordt de slaapstand van het systeem geactiveerd.