Manual Setup
Manual Setup' is voor die gebruikers die een unieke set-up van het thuisnetwerk hebben. De meeste mensen hoeven dit proces niet te gebruiken. Alleen diegenen die hun primaire en secundaire DNS moeten specificeren of die statische IP's aan hun draadloze apparaten hebben toegewezen, moeten dit setup-proces gebruiken. Tenzij je zeker van je zaak bent, raden we je ten zeerste aan eerst "Search for an Access Point" te proberen.
1. Het programma Setup Utility is in alle Nintendo WFC compatibele Nintendo DS games opgenomen. Dit hulpprogramma configureert Nintendo DS, zodat deze met een draadloos Access Point kan communiceren, zoals een draadloze router of een Nintendo Wi-Fi USB Connector en slaat de setup-informatie in het geheugen van de Nintendo DS op. Raadpleeg het specifieke instructieboekje voor de Nintendo WFC compatibele game die je speelt om te weten te komen hoe je de 'Setup Utility' kunt oproepen. Dit kan in elke game anders zijn.
3. Raak een van de opslagbestanden voor verbindingen aan (1, 2 of 3). (Er zijn meerdere opslagbestanden beschikbaar als je verbindingsinstellingen voor verschillende locaties wilt opslaan.)
Raak het icoon voor "Manual Setup" op het scherm aan.
5. De volgende lijst met instellingen wordt weergegeven. Raak het icoon “Edit” aan voor elke instelling die je moet invoeren.
Je SSID (Service Set Identifier) is de naam die aan het Access Point van je draadloze netwerk is toegewezen. Voer de naam precies in zoals deze in de instellingen op je router wordt weergegeven. Voor meer informatie over het zoeken van de SSID voor je router, raadpleeg je hier onze opzoektabellen voor routers en selecteer je de fabrikant en het modelnummer van de router.
WEP-wachtwoord is een beveiligingsinstelling voor je router. WEP is de enige vorm van beveiliging die compatibel is met de Nintendo DS Wi-Fi Connection. Je moet je router op WEP-beveiliging instellen -- of de beveiliging van je router verwijderen -- om de Nintendo DS op dit Access Point te kunnen gebruiken.
Als je weet dat je geen beveiliging op je router hebt, kun je dit veld leeg laten.
Als je WEP-beveiliging hebt, moet je een WEP-wachtwoord op je Nintendo DS invoeren om het Access Point te kunnen gebruiken. Het WEP-wachtwoord kan gewoonlijk op het tabblad "Security" van je draadloze routerinstellingen worden gevonden.
Dit is in sommige gevallen alle handmatige informatie die vereist is. Raak "Test Connection" bovenaan de lijst met vermeldingen aan om te controleren of je DS een verbinding kan maken. Als dit het geval is, kun je de resterende instellingen overslaan en je vermeldingen opslaan.
Als zowel Automatisch een IP-adres verkrijgen als Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen zijn geselecteerd, selecteer je Auto-Obtain IP Address en Auto-Obtain DNS in het dialoogvenster voor handmatige selectie. Test nu je verbinding. Als deze slaagt, sla je je instellingen op.