Gebroken LCD-scherm
Dit kan alleen zijn veroorzaakt door een externe oorzaak, bijvoorbeeld doordat het apparaat is gevallen of er hard tegen het scherm is gestoten. Een dergelijke beschadiging kan ook worden veroorzaakt door blootstelling aan overdadige hitte of kou, of door een plotselinge en extreme verandering in temperatuur.
Meestal is de beschadiging alleen tijdens normaal gebruik waarneembaar. De eerste tekenen van de schade zijn haarfijne barstjes in het LCD-scherm. Als de vloeibare kristallen in het scherm zichzelf tijdens het spelen verder blijven verspreiden, zal de oplopende druk tot een breuk in het scherm leiden.