Algemene speltips
In de wereld van Nintendo presents: Style Boutique zijn veel klanten ontzettend trouw aan specifieke merken. Sommige maken het je makkelijk door het gewenste merk en het gezochte voorwerp te noemen, maar andere bieden een grotere uitdaging en vergen mogelijk zelfs wat onderzoek om hun winkelbehoeftes te bevredigen. Luister aandachtig naar je klant, wanneer die het gewenste uiterlijk beschrijft. Alle 16 merken zijn geassocieerd met bepaalde sleutelwoorden die je steeds weer hoort terugkeren. Als de klant het bijvoorbeeld heeft over 'boho-chic', ‘free-spirited’ (vrijgevochten) of ‘flowing’ (vloeiend), is het helder dat je haar naar de producten van Terra moet leiden; op dezelfde manier zou je bij het horen van ‘girly’ (meisjesachtig), ‘fanciful’ (fantasievol) en ‘frilly’ (met veel tierelantijntjes) aan het merk Marble Lily moeten denken. Als je oplet, vang je deze sleutelwoorden op en kun je inschatten naar welk merk je klant op zoek is. Zo wordt je taak een stuk makkelijker!
Wat je ook doet, raad nooit iets aan dat het budget van je klant overstijgt - anders verliest ze al snel haar interesse in je advies en je winkel. De hoeveelheid geld die je klant te besteden heeft, kun je ook zien als een waardevolle tip voor de keuze van het juiste merk: als het om duizenden gaat, plunder dan haar creditcard met Alvarado; als haar kredietlimiet wat bescheidener is, kijk dan naar minder dure merken als Pure Cloth en Capsule, en laat je meer leiden door het uiterlijk waarnaar ze op zoek is.
Soms zul je goed moeten nadenken over wat bij je klant past. Mogelijk verlies je dan de details uit het oog. Onthoud dat je altijd nog eens naar haar omschrijving kunt luisteren, door bovenin het touchscreen voor het 'Menu'-tabje te kiezen. Ook kun je te allen tijde haar budget bekijken door onderin het scherm op 'Order' te tikken.
Als je vindt waar je klant om vroeg, krijg je twee opties: je kunt kiezen voor 'Try it On', om je klant aan te sporen het te passen. Of je kiest voor 'Take a Look', om je klant te vragen er een blik op te werpen. Een klant aansporen om het te passen is een serieuze aangelegenheid. Kies hier alleen voor als je echt zeker weet dat ze het gekozen voorwerp geweldig zal vinden. Als dat inderdaad zo is, vraagt ze je misschien wel om nog een voorwerp voor haar uit te kiezen, of misschien wel een heel kostuum. Dat levert je boetiek heel wat centen op. Als de klant echter niet te spreken is over het voorwerp waarmee je haar hebt opgezadeld, zal ze ervan overtuigd zijn dat je niets van kleding af weet en je winkel met lege handen verlaten.
Als je eenmaal je draai hebt gevonden als boutiekeigenaar, zal Rococco langskomen en je uitnodigen om mee te doen aan haar Fashion Contests (modewedstrijden). Deze wedstrijden winnen is een geweldige manier om respect te verdienen en enkele ultraschaarse voorwerpen van het merk Masquerade in de wacht te slepen. Je hoeft niet je eigen voorraden te plunderen om mee te mogen doen - één van de regels is dat je alleen items kunt kiezen die Rococco verschaft. Let op de omschrijvingen die je aangereikt krijgt, kies een merk om mee te werken en combineer verschillende kledingstukken en accssoires tot één passend geheel. Voor je het weet ben je de beste styliste van de stad!