Zijn alle DS-spellen compatibel met de Nintendo DSi?
Alle op het moment verkrijgbare software voor de Nintendo DS kan op de Nintendo DSi worden gespeeld. De Nintendo DSi heeft echter geen spelcassette-opening voor Game Boy Advance-spellen. Hierdoor kunnen bepaalde spellen die daar gebruik van maken niet worden gespeeld of functies bevatten die niet kunnen worden gebruikt. Dit zijn bijvoorbeeld spellen waarin je gegevens kunt uitwisselen tussen een Nintendo DS Game Card en een Game Boy Advance-spelcassette, of spellen die gebruik maken van een accessoire dat in de spelcassette-opening wordt gestoken.
Er kunnen in de toekomst spellen worden uitgebracht die functies bevatten die alleen met de Nintendo DSi kunnen worden gebruikt, of spellen die helemaal niet met de Nintendo DS of Nintendo DS Lite kunnen worden gespeeld. Dit zal duidelijk worden vermeld op de verpakking van het spel en op de spelpagina van het product, hier op de Nintendo-website.