Twee consoles met elkaar verbinden
Een LAN-verbinding stelt je in staat om een aantal Nintendo GameCubes aan elkaar te koppelen, zodat elke speler op zijn eigen televisie kan spelen.
LAN is een afkorting van 'Local Area Network' en refereert als zodanig naar netwerken die zich in een beperkt gebied bevinden, zoals een huis, school of bedrijf.
U kunt de breedband adapter met de Nintendo GameCube verbonden laten, ook wanneer u niet van plan bent een spel met LAN-functionaliteit te spelen. Indien u de breedband adapter toch wilt verwijderen, dient u de plastic uitsteeksels aan de zijkant van de adapter naar binnen te drukken. Zo kunt u de adapter direct uit de Nintendo GameCube trekken (zorg er wel voor dat het apparaat is uitgeschakeld).
Deze LAN-verbinding stelt je in staat om met maximaal 8 spelers het tegen elkaar op te nemen via twee televisieschermen. Als er meer dan twee spelers mee doen, zullen de schermen opgedeeld worden.
Wanneer alle deelnemende GameCubes verbonden en aangezet zijn, zal de LAN-mode optie op alle titelschermen in beeld verschijnen. Nadat de LAN-mode door alle spelers is bevestigd en de verbinding tot stand is gebracht, zal het 'Mode Menu' in beeld verschijnen. Wanneer alles is ingesteld en bevestigd, kunt u teruggaan naar het titelscherm van de LAN-mode door op de A-knop te drukken. Aldaar kunt u 'Start Game' selecteren om het registratieproces te verlaten en de race te beginnen (zie de spelhandleiding voor verdere instructies).
Zorg ervoor dat alle Nintendo GameCubes op dezelfde schermresolutie staan ingesteld (50Hz-modus of 60Hz-modus), wanneer u een LAN-verbinding tot stand brengt.