Verbinden met een stereo-installatie
Voor deze verbinding zijn AV-aansluitingen op zowel de televisie als de stereo-installatie vereist (de televisie mag ook een scartaansluiting bevatten: een lange, rechthoekige meerpuntsaansluiting).
Met deze directe verbinding wordt een betere spelweergave verkregen en is het niet nodig om naar het kanaal te zoeken. Het stereogeluid en de geluidseffecten zijn nu ook in hun volle glorie te horen.
Stereo AV-kabel: zwarte, brede kabel met stekkers in drie verschillende kleuren (geel, wit, rood) aan één uiteinde en een Nintendo GameCube Analog-AV-Out-stekker aan het andere uiteinde. Scartadapter: zwarte, brede stekker met zilveren meerpuntsaansluiting.