Zie ook de bedieningshandleidingen van het televisietoestel en de videorecorder. Om deze verbinding mogelijk te maken, moet de videorecorder uitgerust zijn met een stereo-audio/video-aansluiting.
Met deze directe verbinding wordt een betere spelweergave verkregen en is het niet nodig om naar het kanaal te zoeken. Stereoweergave is eveneens mogelijk via deze verbinding.