Bepaalde Nintendo GameCube-spellen ondersteunen Dolby Surround Sound of Dolby Pro Logic II Sound. Dit wordt overgebracht via de stereo AV-kabel die standaard bij een Nintendo GameCube wordt meegeleverd. Hiermee kan de Nintendo GameCube direct verbonden worden met het betreffende televisietoestel of Dolby Surround System.