Let op: De Eilandwoordvoerder is de eerste speler die Animal Crossing: New Horizons opstart op je Nintendo Switch-systeem en naar een nieuw eiland verhuist. Als je met meerdere bewoners op een eiland woont, kan alleen de Eilandwoordvoerder bepaalde taken voltooien om bepaalde mijlpalen te bereiken.
Je kunt niet veranderen welke bewoner van je Animal Crossing: New Horizons-eiland je Eilandwoordvoerder is. De rol van Eilandwoordvoerder gaat naar de eerste speler die naar het eiland is verhuisd.
Een bewoner kan naar een nieuw eiland verhuizen op een ander Nintendo Switch-systeem. Als die bewoner de eerste speler is die naar het eiland op dat systeem verhuist, zal diegene de Eilandwoordvoerder worden van dat eiland.