NES-controllers: overzicht en veelgestelde vragen
Bij een Nintendo Switch Lite-systeem kunnen de NES-controllers alleen worden gebruikt als draadloze controllers. Ze kunnen niet direct worden vastgemaakt aan een Nintendo Switch Lite-systeem.
De NES-controllers worden alleen verkocht in de My Nintendo Store. Ze worden niet geleverd via de detailhandel.
Hoewel het ontwerp van de originele NES-controllers behouden is, zijn de nieuwe controllers draadloos en hebben ze een rail langs de bovenkant, zodat ze kunnen worden vastgemaakt aan een Nintendo Switch-systeem om opgeladen te worden.
Zijn de nieuwe NES-controllers identiek aan de controllers die zijn uitgebracht voor het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System?
Nee, de Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System-controllers verschillen van de NES-controllers die zijn ontworpen voor de Nintendo Switch; ze zijn niet onderling verwisselbaar.
Nee, de NES-controllerset is geen tijdelijk aanbod. Per Nintendo-account kunnen er echter maar twee sets worden gekocht.