Zo begin je een lokale of online multiplayersessie (Splatoon 3)
De multiplayerstanden in Splatoon 3 vereisen dat iedere speler een eigen Nintendo Switch-systeem en exemplaar van de game heeft. Splitscreen-multiplayer is niet beschikbaar.
Welke multiplayerstanden beschikbaar zijn, hangt af van het aantal spelers waarmee je wilt spelen en hoe je verbinding met ze wilt maken.
Werk samen met een willekeurig team om meerdere overwinningen te behalen. Er wordt gerouleerd tussen de speelstanden Spetterzone, Torentwist, Bazookarper en Schelpenstrijd. Eén sessie duurt totdat je vijf keer hebt gewonnen of drie keer hebt verloren.