Een USB-hub met de Wii U gebruiken
Je kunt een USB-hub aansluiten op het Wii U-systeem om het aantal beschikbare USB-poorten te vergroten. Deze functie is bedoeld voor de GameCube Controller-adapter voor Wii U, die je via twee USB-poorten kunt aansluiten op je systeem.
Nintendo beveelt het gebruik van USB-hubs met een eigen stroomvoorziening aan, d.w.z. USB-hubs die een externe voeding gebruiken i.p.v. dat ze stroom ontvangen via de USB. Apparaten die stroom ontvangen via USB-openingen worden niet aanbevolen voor gebruik met de Wii U.
Een USB-hub moet per poort meer dan 500 mA leveren om ervoor te zorgen dat de GameCube Controller-adapter voor Wii U goed werkt.