Compatibele USB-opslagmedia
Je kunt de hoeveelheid beschikbare opslagruimte vergroten met behulp van externe USB-opslagmedia.
Nintendo beveelt het gebruik van externe harde schijven met eigen stroomvoorziening aan, d.w.z. apparaten die een externe voeding gebruiken i.p.v. dat ze stroom ontvangen via de USB. Apparaten die stroom ontvangen via USB-openingen, worden niet aanbevolen voor gebruik met de Wii U. Voor de beste resultaten met opslagmedia, raden we het gebruik van een harde schijf met eigen voeding, die via de USB-opening van de Wii U op het systeem aangesloten kan worden, aan.
Zorg dat je apparaat up-to-date blijft met de nieuwste firmware. Als je de firmware bijwerkt, kies er dan niet voor om het apparaat te formatteren als je pc hierom vraagt. Op die manier zul je je gegevens namelijk verliezen. Je kunt de firmware bijwerken zonder het apparaat te formatteren.
Ga voor meer informatie over het bijwerken van de firmware naar de website van de fabrikant.
Om de volgende USB-opslagmedia te gebruiken is systeemversie 2.1.0E of later vereist. Ga naar ons gedeelte over systeemupdates voor meer informatie.
Specificaties van deze apparaten zijn onderhevig aan verandering en er bestaat een kans dat ze door een wijziging in de specificaties mogelijk niet naar behoren werken met de Wii U.