Het Wii U-systeem gaat niet aan en het aan/uit-lampje brandt rood.
Koppel het Wii U-systeem los van de voeding en zorg dat de stekkers aan beide uiteinden van de voeding vrij zijn van stof en vuil. Sluit de Wii U-voeding na tien seconden weer aan op het Wii U-systeem en zorg dat hij goed is aangesloten. Zet vervolgens het Wii U-systeem aan.