Speltips voor Monster Hunter 3 Ultimate
Dus jij denkt dat je een bedreven jager bent? Ha ha! Je bent nog zo groen als Rathians lans. Maar je hebt lef, dat moet ik je nageven. Laat me je wat waardevolle adviezen geven.
Als je de voorkeur geeft aan een ander wapen, heb je meer dan genoeg keuze. Sla een Dash Juice of Mega Dash Juice achterover, voordat je als een dolle te keer gaat met de dubbele zwaarden. Hierdoor loopt je energie niet langer terug, zodat je erop los kunt blijven slaan zonder vermoeid te raken! Als je liever van een afstand jaagt, kun je de boog overwegen. Door je pijlen te voorzien van een coating, die je vijand vergiftigt of zijn energie vermindert, kun je hem uitputten en vaker raken. Maar elke keer dat je een monster vergiftigt, heb je de volgende keer meer pijlen nodig, dus verspil je coatings niet. En probeer je schoten altijd op te laden – een paar goed geplaatste en volledig opgeladen pijlen richten veel meer schade aan dan een heleboel zwakkere!
Als je op zoek bent naar suggesties voor een harnas, dan heb ik er een paar om je op weg te helpen. Ik heb zelf altijd van de Barroth-set gehouden – het verhoogt je verdedigende en aanvallende kracht, en als je over een wapen beschikt waarmee je kunt blokkeren, is het makkelijker om stand te houden. De Rathian-set is wat geavanceerder. Deze uitrusting verbetert je gezondheid, verhoogt het effect van je genezende voorwerpen en laat vuurwapens meer schade aanrichten. De set is ideaal in gevechten met monsters die gevoelig zijn voor vuur, zoals Gigginox of Lagiacrus. De Rathian-set is een klassieker, waar je in heel wat gevechten op kunt vertrouwen. Onderhoud hem goed!
Vergeet niet je harnassen te verbeteren! Tijdens je avontuur vind je voorwerpen als Armor Spheres en Armor Spheres+, waarmee je de verdedigende kracht van je uitrusting kunt opschroeven. Deze voorwerpen verbeteren niets aan de elementaire bescherming of vaardigheden, maar een volledig bijgewerkte harnasset kan je verdedigende kracht drastisch verhogen, zodat je meteen een stuk sterker bent!
Zorg dat je de vaardigheid Capture Guru activeert als je begint, door Perception-decoraties te creëren – raak een monster zoals gewoonlijk met een paintball, totdat hij begint te knipperen op de kaart en je hem kunt vangen. Zolang je nog niet goed kunt inschatten of een monster het onderspit dreigt te delven, komt dit je goed van pas! Je krijgt vaak een grotere beloning als je een monster vangt, dus het loont de moeite. En hoewel de Spider Webs die je nodig hebt om Pitfall Traps te maken schaars zijn, kun je Pitfall Traps en Shock Traps krijgen door een ruilhandeltje te drijven met de Argosy Captain.
Ik weet dat jullie als beginnende jagers staan te popelen om te vertrekken, dus ik zal dit laatste gedeelte kort houden. Als je wordt overmeesterd door een monster, gooi hem dan een Dung Bomb in zijn mond. Kaboem! Vergeet niet om Cha-Cha en Kayamda een Rare Steak of Well-done Steak te voeren, zodat ze ervaring opdoen en sterker worden. En over voedsel gesproken, laat de Itinerant Cook iets smakelijks voor je bereiden, voordat je vertrekt – voedsel kan nieuwe vaardigheden activeren, en bijvoorbeeld je gezondheid en energie verbeteren! Weet wel dat zo'n maal maar één missie meegaat!