Een Wi-Fi-router uitzoeken
De Wii is zo ontwikkeld, dat het systeem compatibel is met de meeste beveiligingsstandaarden en Wi-Fi-routers voor thuisgebruik. Klik hier voor een lijst van ondersteunde routers. Let bij de aanschaf van een router die niet in deze lijst staat op de volgende kenmerken. Dit kan ervoor zorgen dat je er een uitkiest die compatibel is met de Wii. Vergeet niet dat je kabel of ADSL moet hebben om online te kunnen met je Wii-systeem.
De Wii is compatibel met WEP-, WPA- en WPA2- encryptiemethodes. Dit is van belang als je de draadloze beveiliging op je router wilt inschakelen.