Hulp bij Face Case
Iedereen heeft zijn sterke en zwakke onderdelen tussen de 15 oefeningen van Big Brain Academy for Wii. Als herinneren niet je sterkste kant is, maak dan gebruik van deze Face Case-tips.
Net als een Mr. Potato Head-pop hebben de personages, die in Face Case over het scherm schuiven, uitwisselbare elementen aan hun kop. Sommige personages zijn simpel te identificeren aan de hand van hun kapsel en huidskleur, maar de gezichten kennen verschillende typen monden, ogen en neuzen. Nadat de gezichten uit beeld zijn verdwenen, moet je uit drie opties het gezicht kiezen dat je zojuist hebt gezien.
In het Practice-gedeelte van Big Brain Academy voor de Wii kun je Face Case uitproberen op vier moeilijkheidsniveaus. Bij ieder niveau wordt steeds een kind aan de mix toegevoegd. Als je uiteindelijk het Expert-niveau hebt bereikt, moet je vier gezichten herinneren en vervolgens een vraag beantwoorden over wat je hebt gezien. Hoe kun je binnen enkele seconden vier gezichten herinneren met zoveel verschillende gezichtskenmerken?
De voordelen van het letten op de mond, in plaats van de ogen en de neus, hebben direct te maken met het formaat van de mond en de plaatsing ervan op het gezicht. Bij de neus zijn de onderscheidende kenmerken klein. Ook zul je het grootste deel van het gezicht moeten zien om je weg naar de neus te vinden. De ogen zijn lastiger te onderscheiden dan de mond, omdat de verschillen tussen bepaalde oogtypen erg klein zijn. De monden onderscheiden zich echter op allerlei manieren van elkaar en zijn telkens onderin iedere afbeelding te zien. Dus als je drie antwoordmogelijkheden in beeld verschijnen, kun je vanaf de onderkant van het scherm naar boven werken, door simpelweg naar de mond aan de onderkant van de afbeelding te kijken.
Voor sommige mensen is herinneren erg makkelijk. Zij zullen waarschijnlijk al direct rond de 400g scoren. Maar als je niet het beste korte-termijngeheugen ter wereld hebt, zouden deze tips je moeten helpen om een groot brein te kweken, waar je vrienden jaloers op zullen zijn – tenminste, in het herinneringsonderdeel Face Case.